صحابه، معجزه‌ای واقعی!

  • ۰۵:۰۰

تاریخ هرگز شاهد مردانی نبوده است که عزم و نیت‌شان را بر هدف و مقصودی در نهایت عدالت و عظمت جزم نموده، سپس زندگی خود را با منتهای جرأت، فداکاری و بخشش در راهش نذر کنند – آن‌گونه که در آن مردانی که گرداگرد رسول صلى الله علیه وسلم بودند- شاهد بود.


آنان در زمان تعیین شده و در روز موعود به میدان آمدند.


هنگامی که زندگی ندا سر می‌داد تا کسانی پیدا شوند و جوانی و درستی را به ارزش‌های روحی آن برگردانند، آنان همراه با پیامبر بزرگوارشان بشارت دهنده و عبادتگزار آمدند.


هنگامی که جهان خواستار کسی بود که بشریت خسته را از غل و زنجیرهایش برهاند و وجود و سرنوشتش را آزاد سازد، آنان پشت سر پیامبرشان برای انقلاب و آزادسازی آمدند.


هنگامی که زندگی در انتظار کسی بود که برای تمدن انسانی سرآغازی جدید و راه یافته رقم بزند، آنان به عنوان پیش‌آهنگ و به دنبال نور آمدند.


چگونه این نیکوکاران چنین کارهایی را در طی چند سال به انجام رساندند؟!


چگونه با قرآن و عباراتش دنیای جدیدی ساختند که از شادابی به تکاپو افتاده، از عظمت می‌درخشد و از قدرت و توانگری برتری می‌یابد؟


پیش از تمام این ها و بالاتر از اینها، چگونه توانستند با سرعتی چون نور، وجدان انسانیت را با حقیقت توحید نورانی ساخته و بت‌پرستی قرنها را برای همیشه از آن پاک سازند؟!


این همان معجزهٴ واقعی‌شان است.


هم چنین معجزه‌ٴ واقعی‌شان در آن قدرت روحی بزرگی است که به وسیلهٴ آن فضایل و برتری‌هایشان را آفریدند و به گونه‌ای بی‌نظیر به ایمان‌شان چنگ زدند!


تمام معجزاتی که محقق ساختند، چیزی نبود جز بازتاب متواضعی از معجزه‌ٴ بزرگی که بر دنیا رخ نمود، آن هنگام که خداوند به قرآن کریمش اجازه داد تا نازل شود، به پیامبرش امینش که رسالت را برساند و به کاروان اسلام که حرکتش را در مسیر نور و هدایت آغاز کند…


برگرفته از مقدمه ی کتاب: رجال حول الرسول

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Muslimoon